Wednesday, November 25, 2009

Abang Kawasan Hartamas

Suatu hari aku lepak beramai2 di desa sri hartamas dengan 'rakan2' aku..bukan kerana aku banyak duit atau mahu kelihatan stylo..tapi sebab berdekatan dengan rumah aku.Kalau ikutkan untuk 'open table' 20 orang aku hanya mampu di kedai mamak sahaja.Hartamas Square bukanlah tempat kegemaran aku..

Semasa sedang memulakan agenda iaitu makan..aku terperasan ada seorang mamat dengan gaya mat rempit sedang memandang tajam aku dari meja sebelah.Entah apa yang dia tak puas hati dengan aku..aku pun tak tahu.Bodoh betul gaya dia..malam buta pun pakai spek ribbon rm15 beli kat downtown cheras..lepas tu rantai besi kat tangan dengan seluar cerut macam barua anak hanjeng.

Lepas tu sorang rakan aku pergi tegur mamat tu..katanya dia kenal.Lepas tu aku tanya rakan aku tu apahal usya aku macam mintak terajang..? Kata rakan aku 'along..itulah abang kawasan' Hartamas.Terdetik dalam hati aku 'ohh..another typical Malay Gangster Bullshit Style messing around at Hartamas'.

So what..?

Kalau kau abang kawasan kat situ..ataupun brader besar dalam 3 line aku pedulik apa..? Haruskah kau melihat aku dengan pandangan yang macam sial..? Dah la muka buruk..bertambah buruk bila kau buat muka palat macam tu.Jadilah muka seperti anak haram yang suka menyundal di jalanan.Kononnya ini kawasan kau..?? Ini kawasan semua orang..! Semua orang berhak untuk have fun kat situ.

Tempat kau cumalah bersama sampah2 jalanan lain di dataran merdeka.Bukan di tempat yang elegan seperti itu.Tak layak.

Kalau betul2 gangster yang ada nama..dia akan hormatkan orang lain..sebab dia banyak pengalaman dan belajar.

Samseng Melayu..muka langsi..punai kecik.. *middle finger*

3 comments:

::IZzuL:: said...

aku suke entry ko kali ni. hahaha~ sokong ko

naz said...

terima kasih..! Haha

Miss Whitelighter said...

sedak gak penulisan kau nih.