Saturday, December 19, 2009

Rumah Urut

Ohh tadi aku seperti biasa keluar berpeleseran di Bukit Bintang kala malam minggu.Sambil melayan lagu Through My Window dari Bunkface berulangkali dalam kereta..aku memandu di Bukit Bintang untuk melihat panorama malam yang indah tapi dipenuhi noda di Kuala Lumpur.Rasa yang mengujakan bagi aku melihat gelagat manusia yang pelbagai di ibu kota.

Kemudian aku memberhentikan kereta aku di depan BB Plaza kerana mahu berjalan kaki di kaki lima Bukit Bintang sambil melihat kaki2 yang lalu lalang di situ.Aku suka berurut kaki dengan seorang abang berdepan Plaza Bukit Bintang.Aku selesa dengan dia kerana dia seorang peramah..dan telah lama dan memahami asam garam manusia di kota.Aku suka mendengar kisah dan pengalamannya di KL.Betapa susah mahu survve d ibu kota bagi seorang manusia biasa sepertinya yang tidak mempunyai pendidikan tinggi.

Kalau diperhatikan disitu..bukan dia sahaja yang membuka perniagaan rumah urut malah dihadapan deretan kedai disitu terlalu banyak tauke2 cina yang menawarkan perkhidmatan urut kaki atau refleksologi.Namun disebalik semua tu..aku selalu juga ditawarkan khidmat tambahan seperti urut sedap2 atau nak lebih pun boleh.Rupanya mereka berselindung disebalik perniagaan rumah urut.Malah mendapat sambutan hangat dari pelancong terutamanya dari pak arab dan pak Negro.

Tak susah la orang ramai nak melempiaskan nafsu sebab industri seks di Malaysia kelihatan sudah semakin berkembang.Siapa yang dah lama di KL tahulah..Malaysia kan kononnya negar Islam contoh.

Kasihan abang tukang urut tu..katanya ramai orang mahu berurut tapi kebanyakan mereka mahukan 'servis lebih' sehingga ke dalam seluar dalam.Malahan mereka terpaksa bersaing dengan tukang2 urut wanita tidak bertauliah yang melambak disitu.Takut salah urut dengan tukang urut tak bertauliah apa yang boleh pacak dah tak boleh nak pacak..mandul baru tau.Aku rekomen korang pergi urut dengan seorang abang atau kakak Melayu di depan BB Plaza tu..mereka sangat ikhlas dan peramah.Dan yang penting mereka tidak mengurut sembarangan..

Lihat..betapa bahagianya aku diurut..!! Sehingga aku menjerit2 menahan sakit.Urat aku dah lari banyak kata abang tu..Lutut pun dah longgar kata abang tu sambil melontarkan senyuman penuh perli pada aku.

Celaka gilak..Malu bah aku..haha.aduhal..

No comments: