Friday, December 18, 2009

Avatar dan Melayu Bodoh

Malam tadi aku menonton wayang lagi di GSC Times Square iaitu cerita The Avatar.Sebuah cerita yang sangat menarik dan indah.Biasanya makhluk asing yang jadi jahat dan manusia yang benar..tapi dalam filem ni dah terbalik..manusia yang melakukan kejahatan keatas habitat makhluk lain kerana kerakusan meneroka sumber alam untuk dijadikan sumber kekayaan.

Itu sahaja ulasan aku pasal filem tersebut..dan yang keduanya aku malu dengan sikap bangsa aku sendiri semasa di dalam pawagam.Bukan pertama kali..tapi dah berkali2 perkara yang sama terjadi bila di dalam panggung wayang.Pada permulaan cerita biasalah banyak iklan kan..

Yang menjadi masalahnya ialah ada yang menjerit 'woi cepatlah iklan aku bayar bukan nak tengok iklan..!'.Bila orang lain suruh mereka rendahkan suara..mereka akan menjerit balik ' woi aku bayarlah..!'.What a stupid ass moron punya bangsa Melayu..dan aku tak tahu apa jenis bangsa Melayu kah itu yang berperangai seperti orang sakai ataupun Melayu kampung yang datang dari hulu.

Dan kerana panas...aku jerit balik dalam bahasa Melayu 'Diamlah Puk**ak..!'.Mungkin perasan ada orang yang sebangsa dengan mereka maki balik...mereka terus terdiam.Kalau mereka tak puas hati aku dah nekad habis cerita Avatar kau boleh ajak aku bertumbuk kat luar.Aku tak takut sebab aku yakin dengan ilmu silat yang aku tuntut kat kolej.Cina yang perasan aku jerit tu hanya tersenyum..

Sekurang2nya mereka tahu tak semua MeLAYU berperangai macam sakai begitu..nang dasar paloi kedak anak asuk kata orang Sarawak.Aku cuba perhatikan jenis Melayu apakah itu..dan dari gaya mereka..seperti biasa aku tahu..mereka adalah MELAYU dari jenis..

MAT REMPIT.


2 comments:

::IZzuL:: said...

bravo naz. aku salute ko skali lag. kekadang aku msk wayang ade jugak monyet ngan ungka yang join masuk wyg skali.

bukan tanak sound tapi aku ni pengecut orang nye. so senyap je la. pape pon, syabas bro, baru tersentap budak Melayu bodo tu. Kalau kite sebangsa tak tegur sampah tu, sape lag nak tegur..

naz said...

tq izul..hehe.aku tak anti rempit..sebab aku ramai kawan baik rampit cuma sesiapapun perangai mcm ni aku marah. :)